- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2007. július 29., vasárnap

Utolsó nap a Félszigeten.

Egész héten futkorásztam le és fel, s igyekeztem úgy rendezni a dolgomat, hogy ha lehet, jussak el a Félszigetre! Ember tervez, Isten végez, és az első napon, szerdán annyira jutottam, hogy este az ablakomból hallottam a zenebonát. Légvonalban kb. 5 km-re lehet tőlem a Weekend telep, gondolom a közelebb lakók szintén nagyon jól szórakozhattak. Éjjel 3 körül még mindig hangos volt a város, sokan mentek álmatlanul a melóba reggel. Később se jött össze a menet, mert csak ma, vasárnap jutottam el oda, mikor már nagyban ment az Osszián a nagy-színpadon. Körbejártam a terepet, de unott volt már a hangulat, látszott a fáradtság mindenkin. Megviselte a sátrasokat a nagy hőség. Na, de semmi baj, gondoltam, itt van még a nagyágyú, még nekem is jut egy kicsi a jóból!
A nagy buli, az LGT 25 perces késéssel indult, a tömeg kezdett elégedetlenkedni, és mire már kezdtünk igazán felmérgelődni, akkor megjelentek! Hogy jobb legyen, egy két csepp eső is hullani kezdett, de szerencsére, később se lett belőle zuhé.
Hát igen, ők voltak a nagy LGT. Presser, Karácsony, Somló és Solti, meg egy csapat új, fiatal zenész a fúvósokkal meg az ütősökkel.
Döngött kegyetlenül a zene, de azért valami nem volt már az igazi! Nem tudom mi lehet az oka, talán megvénültek, nem gyakoroltak rég együtt, vagy a fene tudja, de néha elment a dallam, lemaradtak a szövegek, és az improvizált részek nagyon nehezen voltak felismerhetőek. Ott voltam 92-ben a Nyugati Pályaudvar búcsúkoncerten, az valami döbbenetesen jó produkció volt, de a ma esti fellépés még árnyéka sem lehet annak a csapatnak, amelyik akkor ott, Pesten játszott. Pici elengedett egy két poént, de csak szöveget mondott, igen bárgyúra sikeredett a "jó itt veletek", minden lelkesedés nélkül. Karácsony a két lányát is felléptette az " Áld meg dalt"régi slágerrel. A kisebbik csaj fuvolával játszott rá, és a hangtechnikusok szégyenére, egyetlen hang se hallatszott, semmi se jött le a színpadról! Később Somló szaxofonja is hasonlóan "néma" maradt , de aztán észbe kapott valaki, és utána már lehetett hallani is! A vokálisokat is elkeverték, Karácsony hangja néha teljesen eltűnt a hangszerek mögött és ez bizony már nagy gond, mert ilyen bakit csak amatőrök engedhetnek meg maguknak! A vége felé aztán minden jobbra kezdett fordulni, talán a rozsda kezdett leperegni? A vonat lassan átváltott és rendesen fújta a gőzt! A tömegre is átragadt valami lelkesedés, és a kezdeti lagymatag ácsorgás után énekelgette lelkesebben a dalokat is.
Ennek ellenére, a buli végét én már nem vártam meg, pedig nem nagyon lesz alkalmam újra élőben látni a csapatot. Igyekeznem kellet haza, fontos melóm vár holnapra, és még semmit nem készítettem elő. Remélem, hogy azok, akik végig ott maradtak, már nem kellet idegesítő figyelmetlenségek miatt mérgelődjenek és hozzám hasonlóan, keserű szájízzel távozniuk! Lehet, hogy mindebből, mit én itt leírtam, sokan semmit se vettek észre, és csak én, a szőrszálhasogató, vájt fülű nagyképűsködök, és keresem a kákán a csomót. Ha mások nem így látták-hallották, hát őszintén mondom, én akkor csak irigyelni tudom őket.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztosan szép lehetett a koncert, bár Presser ma már a pénzért "írja a dalt", ezt itt Magyarországon mindenki tudja, lehet, hogy odahaza még nem jött ez le, de attól még így van...És az is nyílt titok, hogy ez a mostani Presser bizony a jelenlegi kormánypártok szekértolója. De ez legyen az ő baja. Én soahsem rajongtam értük, Hobo Blues Band-en nőttem fel, de amikor Földes a Demokratikus Chartában kezdett el agitálni és elkezdett papolni a demokráciát veszélyeztető - és nem létező - széllsőjobbról, akkor otthagytam őket és elküldetm magamban a zöldséglevesbe. No de nem ez a lényeg. Hosszú hallgatás után írtam egy kis "szösszenetet" Nagy Zsé blogjába, amit lemoderált, ezért - mint vaalami szamizdat írást - itt kell közzétennem.

"Ha arra gondolsz Nagy Zsolt, hogy volt olyan, aki keményen odaszólt neked (például én) és nem ijjedt meg senkitől, tőled meg főleg nem, akkor valószínüleg igazad van a moderálással kapcsolatosan! De ha valaki blogot nyit és véleményeket vár, az le kell nyelje az ilyen dolgokat. Különösebben nem érdekel a dolog, mert én attól még írok ide, eddig csak azért nem írtam, mert untam, ezt a Nyárádi blogjában is megírtam!
Jó dolog ha elmész a Félszigetre, de miért nem jöttél el Tusnádfürdőre is Nagy Zsolt? Szívesen fizettem volna egy hideg italt ott neked! Persze ahogyan a főnököd is, úgy te is kellemetlenül érezted volna magad, ha fütyültek volna az emberek, mert egyelőre füttyön kívül mást nem igen érdemeltek! Tőlem moderálgathatod ezt a bejegyzést is, de attól még igazam van! De ha már nem voltál ott Zsolt, akkor legalább olvasd el az ott elhangzottakat, és rájössz, mi is a helyzet valójában! Azt hiszem te még igyekszel lavírozni, azaz ide is, oda is gesztusokat teszel! De ez rossz politika Zsolt! Ez a ti - teljesen kudarcot vallott - “kis lépések politikája” vesszőparipátok! Nem bízok benned, mert nincs rá okom, és még egyelőre nem a rátermettséged miatt, hanem a botrányok miatt kerültél címlapra! És amikor egy hölgy beírt egy előző bejegyzésedben, hogy mit is kerestél te a bolgár tengerparton és kivel, akkor azt a bejegyzést gyorsan “lemoderáltad!” Hiteltelenné váltál és az is maradsz!
Erdélyben rendszerváltás kell! Eszerint fogunk dolgozni!"

Nos, Nagy Zsé nem merte "bemoderálni" a bejegyzésemet, ezzel is bizonyítva, hogy a gyáva nyúl szerepét tölti be a jelenlegi romániai magyar politikusok palettáján...

Nagy István írta...

Nos azon csodálkozom, hogy Nagy zsolt kimoderálta Erőss Bulcsú fenti bejegyzését.

Nyárády Károly írta...

Ha kimoderálta, akkor lehet személyes a dolog, ami megint csak azt igazolja , hogy nincs szimmetria a demokráciában csak egyeseknek! Mondhatsz sokmindent, sokféleképpen , de ha valakinek nem tetszik , nem jutsz szóhoz! Ha meg valaki haragszik rád személyesen , nem is létezel! Ez sokmindent megmagyaráz, hogyan is jutnak el az üzenetek a tömeghez, mennyire hiteles a pártapparátus mondanivalója!

Névtelen írta...

Egyelőre abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Nagy Zsolt csak a blogján tud "nyomást gyakorolni" a neki nem tetsző vélemények megfogalmazóira. Azokra is csak úgy, hogy egyszerűen nem engedi "be" a hozzászólást. Szomorú lenne, ha csak azok a hangok hallatszodnának, melyeket az RMDSZ helyesnek ítél meg. De erről szerencsére szó sincs egyelőre. És ha a dolgok úgy alakulnak, ahogyan az RMDSZ ellenében létrejövő platformok szeretnék, akkor nem is lesz...

Nyárády Károly írta...

Hello Bulcsú!
Nem olyan egyszerű a nyomásgyakorlás, a blogokat rendszeresen ellenőrzi valaki, és ha kiszúrnak , hogy utálod az rmdszt akkor ha blogod van, vagy valami médiában érdekelt és ott nekik van szavuk, (és hidd el, sokfelé van) akkor meggyülik velük a bajod! Először csak ilyen olyan apró trükk, aztán lassan lenyomnak az iszapba ha tudnak. Élő példa a transzindex. Van nekik egy olyan , hogy egologo.ro ami állítólag az erdélyi magyar bloggerek érdekét szolgálja , illetve azt serkenti, a nettes kultúrát lódittaná előre, a magyarság érdekében.Nos ez így is van de mégse igazán!Ha arról írsz ,hogy milyen jó lekváros palacsintát zabálni a hintalovon, vagy a szomszéd hányszor dugja a feleségét meg ehhez hasonló dolgokat, akkor az nagyon emeli a magyar emberek kultúrájának a színvonalát!Rögtön rád áll a szerver kersőmotorja és kiteszik a a linket a blogod felé, nehogy lemaradjon valaki!
Itt van a kutya elásva, csak akkor teszik ki , ha nem szidod vagy szidtad, vagy netalán kritizálni merted a udmrés klánt.Igen, klánról van szó! Hogy miért? Hát azért!
Volt egy olyan blog, amelyiknek a neve az volt , hogy http://autonomiasiculorum.blogspot.com/
Amint a neve is mutatja, a témája az volt, hogy legyen autonómia itt Erdélyben? Minden bejegyzése felkerült a traszindex oldalra, addig amíg egyszer a blog gazdája kritizálni merte ezt a senkiházi Kelemen Attila megélhetésit, ezt az Árminka vagy Ármányka nem is tudom pontosan, csak annyit , hogy ott a transznál valami szarkeverő az udmr részéről. Nos a balhé azért pattant ki mert ez a senkiházi vazelinnel kínálta Tőkés Lászlót, és "A fasz Kivan Tőkéssel" címen irt egy ocsmányságot.Persze senkinek nem tűnt fel, akkor még nem akarták az EP listára feltenni a püspök úrat, nagyon viccesnek tartották, kópé gyerekcsínynek.Az említett blog gazdája kikelt és keresetlen szavakkal de nem hasonló stílusban elitélte a példátlan pofátlanságot. 25 perc múlva eltűnt a szemléző oldalról a link, soha többé nem linkelték vissza. Miért? Megharagudott rá a portál adminisztrátora. Világos nem?
Képzeld el ha megharagszik rád a kapus a melóban ,többé nem enged be dolgozni mert nem tetszik a képed.Lehet tenni ilyet? Lehet, csak udmrs legyen a kapus, és te csak szeresd az általa agyonutált Püspököt! Ennyi elég is, hát még ha olyan baromságért harcolsz mint az autonómia.
Nehogy azt hidd hogy csak vele tettek így, a sor végtelen!Nézd csak végig , hány olyan trackelt blogot találsz a listájukon, ahol csak egyetlen kritikát is olvashatsz a "Pártról" ?
Én is megjártam, azzal kezdték , hogy náci blognak titulálták az Alternatívát ,aztán -micsoda egybeesés- mikor kiderült , hogy a Karesz néven én kellemetlenkedek az elvtársaknak , nesze nekem a orcátlanságomért, nem látnak többé. Úgy kell nekem, ha nem becsülöm meg magam!
A Paradicsomból való kiüzetésem egybeesik a moderálással indult komédiával.Hát nem igazán vicces? Én is úgy gondolom , hogy az! Ezt nevezem én szólásszabadságnak, sajtó vagy tudja a nagy nyavalya, milyen fajta szabadságnak?
Én azóta nem tudok aludni, véresre karmolom magam, verejtékezek álmomban és vizesre bőgöm a párnámat reggelre.Mindig azt álmodom , engem bámul az egész világ, Markó felém nyújtja a kezét, hogy felsegítsen az élet nagy színpadára, de itt mindig megébredek és elszáll a nagy lehetőség.Adjatok egy töltött revolvert, mert nem bírom tovább!ÁÁÁÁÁ

Új széköly írta...

szomorú...szomoró, hogy az LGT ide süllyedt, de szomorú az is, hogy az udemeráj is ilyen szintre süllyedt...nem találok semmi kivetnivalót bulcsú bejegyzésében, és ha olyan tökös lenne Zsolty, mint amennyire mutatja magát, akkor betette volna, sőt válaszolt volna rá...de azt hiszem, hogy esetleg valami telitalálat volt belőle, azért nem merte betenni...

Nyárády Károly írta...

Tényleg semmi kivetnivalót nem találni Bulcsú gyerek írásában.Az utolsó bejegyzésemben amit N.Zs. blogjába irtam, miszerint helytelenül cselekszik, és a főnökség stílusát teszi magáévá napról napra bizonyosságot nyer.Az igazi hibákat, mondhatni ballépéseket, melyek a szakadékba löknek, akkor követed el , mikor figyelmeztetés ellenére kitartasz a hibás döntésed mellet, az elvárásokkal szembemész, és nem akkor, ha alaptalan vádakkal illetnek. Az utóbbival ellentétben , garantált a bukás , mert elveszited a bizalmát az embereknek, azt az imázst, miszerint más vagy, csak meg kell várni a lehetőséget a nagy tettre.Lehet lesz nagy cselekvések ideje is valamikor, de mi a garancia arra , hogy minőségi változás lesz benne , ha a recept, a módszer semmiben nem változik?
Röviden, így lehet elvesziteni a még "nincs minden veszve" alapon gondolkodok seregét.Azt a kis elit csapatot, aki mérete ellenére nagyot lendithet egy jó irányba fordulás esélyén. Tíz válogatott szamuráj felér egy ezred immel-ámmal kiképzet csürhével.

Névtelen írta...

Igen Karesz, igazad van, ez így működik de nemcsak otthon, hanem itthon is...Ezért nincs blogom, így nem tudnak megfogni. Mostmár azért itt Magyarországon is nagyobb részt kiderült,hogy kit és mit szolgál az RMDSZ. Nekem nem volt újdonság,mert én eddig is tudtam ezt, de azoknak igenis nagy meglepetés volt,akik az erdélyi magyar érdekek megtestesítőjét látták bennük...
Ma Magyarországon ha valaki Hazáról beszél, akkor a nacionalista bélyeget adják rá,ha valaki Nemzetben gondolkodik, akkor antiszemita lesz, ha családról szónokol, akkor homofóbnak titulálják...Szóval ismerem már ezeket a "kliséket"...Úgy látszik otthon is ez jött be "divatba".
Nagy Zsé is beálltoda ahová mármások is beálltak. Ezt mi itthon úgy szoktuk mondani, hogy összenő, ami összetartozik.
Úgy érzem, hogy részetekről túlzott volt az elvárás Nagy Zsé fele, hogy ő más lesz, esetleg a személye garancia az RMDSZ hitelének a visszaszerzésére. De, ahogy Kövér Laci mondta volt "kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna..."
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy Zsé kommunista, hanem azt, hogy a klán többi tagjának viselkedésétől ő sem áll messsze. Még az is lehet, hogy túltesz majd rajtuk egyszer...

Nagy István írta...

Összenő, ami összetartozik.

Névtelen írta...

Azért vannak jó hírek is, nem mindent kell feketében látni...Megvannak az MPSZ párttá alakulásának előfeltételeként a törvény által meghatározott támogató-aláírások. Ha vissazemlékeztek,akkor éppen a "demokratikus" udemeré volt az, aki "elintézte", hogy a törvény kimondja azt, hogyha valaki pártot akar alapítani, akkor 18 megyében plusz Bukarestben legalább 700 aláírást össze kell gyűjtenie. Ilyenkor, amikor egy másik magyar pártról van szó, akkor az RMDSZ összeáll még Vadimékkal is, hogy keresztülvihesse akaratát!
Nos, jelentem Nagy Zsének és főnökeinek, a feladatot megoldottuk, személyes örömöm, hogy földieim, a sepsiszékiek az ősi magyar Neamt megyéből hoztak aláírásokat, és ha nem tévedek, többet is mint hétszázat!
Úgyhogy most még azt hiszik az RMDSZ-esek, hogy nyeregben vannak, de eljön az idő, amikor megtapasztalják a "legények", hogy bizony a parlamenti bársonyszék eléréséhez dolgozni is kell valamit, sőt, ki kell menni az emberek közé és vállalni annak minden következményét! Nemcsak a blogon és a Félszigeten kell kemény lenni és okosakat mondani, hanem más helyeken is...
Persze a párbeszéd ettől még fontos, a Nemzet érdekei előbbrevalóak Markónál és bárkinél, tehát egy tárgyalásnál asérelmeket háttérbe kell helyezni, de elfeledni nem szabad!

Névtelen írta...

gyergyoi EMI tabor...valaki megy arrafele?

Névtelen írta...

Hát az ember hazajön a szabiból és örömmel tapasztalja h időközben létrejött az első Tőkés Lászó- marco bella találkozó... Hát nem semmi... Mindenesetre én személy szerint maximálisan örülök neki. Titokban ugyanis azt remélem h mi magyarok most össz- vissz kétszáz év hibái után leszünk olyan bölcsek h végre mi is nyerjünk egy ici-pici csatát ami alatt 3 EB képviselőt értek... Ne felejtsük, ha ügyesek leszünk meg tudjuk csinálni emberek...

Névtelen írta...

200 ev csatai? adj meg hozza 800at
persze 200 ev ota sulyosabbak a csatak mert jottek a liberalisok akik ellen nem konnyu!