- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2009. január 8., csütörtök

Ki a becsületesebb Magyar?

Számtalan vita és legenda kering arról, hogy ki is az igazi magyar, és ki az, aki nem olyan erősen az! Kinek van nagyobb, a határon kívül rekedteknek, vagy a határon belül szorultaknak? Egyeseknek természetesen jön a fellebezhetetlen válasz, hogy hát persze hogy azoknak, akik a mai Magyarország határain belül tengetik életüket, mert a többi, az csak olyan másod és harmadrangú lehet csak! Ezek után már nincs is gond azzal, hogy akkor ezeknek a hontalanoknak a szavuk és becsületük sem ér annyit, mint egy igazi magyarországi magyarnak!
Ha valaki nem így tudja, annak most bemutatom, hogy mennyire így van néha, és itt még az sem számít, hogy a témában, vagy szakmában érintettek nem éppen arról híresek, hogy trükkös átverésekkel szórakoztassák a becsületes magyarországi magyar üzletembereket. A reflex azonban reflex maradt, és hiába a ritka hóbort adta szektásodás.
Arról van szó, hogy jött Karácsony a tavaly, és feleségem felajánlotta, hogy egyik bolondériám oltárán szándékozik feláldozni egy halom pénzt. Rám bízta, hogy válasszak magamnak egy csillagászati teleszkópot, amit már évek óta kerülgetek, de eddig még nem jött össze! Kisebb távcsövem már van, de most egy igazi profi műszert néztem ki magamnak, amivel már komolyan lehet csillagászati megfigyeléseket végezni.
Már korábban nézegettem az online vásárlási lehetőségeket, és választásom a http://www.makszutov.hu/termek.php?termek_id=sw_200n_eq5 termékre esett.
Itt teszed kosárba a cuccokat, és az árak forintban, euróban, és ron-ban is láthatóak.




Minden megy rendesen, de mikor az árakat számolgatom, és a Romániába történő szállítási költségeket nézem, hát azok nagyobbak, mint maga a termék ára. Persze, hogy hibás a számláló, mert ha forintban számlázok, akkor már rendben van az ár. Illetve lenne, mert a nagy ígéretek egyike az, hogy 1200 ron felett a szállítás ingyenes.


Na de kicsire nem adunk, itt van Karácsony és örvendhetek, ha idejében megérkezik a futárszolgálat. Megy a rendelés, vissza is jön a visszaigazolás, amit változtatás nélkül vissza kel küldeni! Visszaküldöm, mert tartom a tétet, és a címem is igazolódik ilyenformán.
Eltelik egy nap, mire jön a hidegzuhany, de inkább itt a levél szövege:



Most akkor mi az igazság, mert az oldalon világosan olvasható, hogy Romániából is lehet vásárolni, és nincs szó arról, hogy azt utánvétellel esetleg nem lehetne.


Hát szóval akkor az átverésen túl, még van valami, ami felhúzza a vérnyomásomat rendesen, és az a következő: Azt írják nekem kedveskedve, persze egészen másképpen fogalmazva, de a lényeg ugyanaz! Bennetek, románokban nem bízunk meg, de ennek ellenére én már feltétlen bizalommal rájuk bízhatom a pénzemet előre is! Mert hát ugyebár aki Magyarországon lakik, az tisztességes lehet csak, és a pénzemmel is rendelkezhetik hitelbe! Én nem élvezhetem a bizalmukat előre, mert én Romániában lakok! Ez már elég is ahhoz, hogy feltételezhetően gazemberségeken törjem a fejemet, és jobb híján Newton távcsövekkel spekuláljak! Amatőr csillagásznak álcázom magam és átbaszom a magyar honi kereskedőket egy rendkívül széles keresetnek örvendő termékkel! Talán én nem is tudom azt, hogy a legjobban menő csempészáru Romániában a csillagászati felszerelés! Most már talán tudom, és azt is, hogy ezután hol nem fogok az égvilágon semmit sem vásárolni, hiába a reklám és ígérgetés, mert abban megbízni ezek után már többé nem lehet! Akkor se, ha ténylegesen a csillagos eget ígérik ráadásul!

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az inkorrektséggel kapcsolatban igazad van, az ilyen céget messze el kell kerülni. Én gyakran vásárolok a neten, legutóbb karácsonyra Franciaországból. Hát a szállítás árát ott is megkérik (előre utaltam), a 12 euros árura 25 eur volt a szállítási költség. Igaz az információ tökéletes volt, ezek után eldönthetem, hogy kell-e vagy sem. De velem is előfordult union belül, hogy Magyarországra nem szállítanak, lehet van bennük előítélet, de azért bízom benne, nem ez volt az ok :) Megértem a felháborodásodat, de én azért rákérdeztem volna mi is az oka, mert hátha az általad leírtak helyett valami objektív akadály is lehet és talán nem az volt mögötte, amire gondolsz. Vagy csak rajtam van rózsaszín szemüveg :)))

Névtelen írta...

Ahogy nézem, értelmezhető a szöveg az utánvét leírásánál. Az, hogy "magyarországi", érthető úgy, hogy a szállító cég (posta ill. futárszolgálat) magyarországi legyen, de úgy is, hogy csak Mo. területére történő szállítások esetén vehető igénybe az utánvétes fizetési mód. Valószínű, hogy ők az utóbbit értették. Persze, ez akkor is negatív diszkrimináció, de egy cég gyakorlata miatt nem lehet odáig általánosítani, hogy ki az igazi magyar. Az ugyancsak magyarországi bookline-ról például gond nélkül szállítanak Romániába, utánvételes fizetéssel.

Nyárády Károly írta...

Begerjedtem, nem kétséges, és vagdalkozok mérgemben. Talán azért, mert bármilyen objektív akadály is lenne, Karácsony előtt már késő lett volna bármit is tisztázni.
Az üzlet elmaradt és végső soron ez a lényeg! Szemüveg talán van, de az bizony nekem is fel van téve, és az pedig vörös egy kicsit! :-D
A szöveg értelmezhető, de úgy hogy ha akarom fehér, ha akarom fekete! Sem kizáró jellegű kikötés, sem figyelmeztetés, csak egyszerű pontosítás Magyarország esetében!
Általánosításról szó sincs, csak annyi, hogy még sokszor működnek a régi reflexek!
Egyébként tényleg, a bookline-tól soha nem tapasztaltam hasonlót, Igaz, ott tényleg meg kell becsülni az amúgy is szűk nemzeti olvasótábort, és ebben hiba nincs! Persze, nem csak náluk van ez így!
Addig is, minden szemétkedést meg kell torolni, mert másképpen nem veszik észre magukat!

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Spartacus írta...

Üdvözöllek az Új Esztendőben Karesz

sajnos ilyen és ehhez hasonló sztorikkal nap mint nap találkozom,hiszen Én itt lakom a tövén ennek a fertőnek ami itt uralkodik,Budapesten.Semmi újat sajnos nem tudtam leszűrni az általad leírtakból,hiszen Én mostanában csak ilyen dolgok miatt bosszankodom.El kell,hogy mondjam,ennyi szava hihetetlen emberrel ritkán fogsz találkozni,mint itt Budapesten(senkit nem szeretnék sértegetni,ezért hozzáteszem"tisztelet a kivétel").Nos nem szeretném tovább ragozni ezt a dolgot,úgy,hogy egy rémesen apró gesztust tudok felajánlani neked Karesz(így látatlanban is):bármikor lenne utad Budapest felé,a hajlékom ajtaja mindig nyitva áll számodra,és segíteni is tudok akkor majd különböző ügyes-bajos dolgaid elintézésében.És ez véresen komoly.Csak azt tudom mondani,hogy ilyen csekélységek miatt ne mérgelődj,mert nem ér annyit az egész.Én már megtanultam,és így nem fogok agyvérzést kapni.

Nyárády Károly írta...

Spartacus barátom, köszönöm előre is a segítségedet, és nem is kételkedek annak őszinteségében.
Névtelen irigykedőnek üzenem, szórakozzon másfelé!

Nagy István írta...

Ezek szerint maradtál a régi távcsöveddel.
Sajnálom!