- Ne kérdezd, ki vagyok, mert:

"Senki sem különálló sziget...minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel!

- Ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang! Érted szól!"

2011. március 4., péntek

Ne félj! Tedd meg!


Whitney Houston azon kevesek közé tartozott, aki mint díva, valaha is megdobogtatta a szívemet. Ha jól meggondolom, ő volt az egyetlen! Nagy szó! Csak ízelgetem most ezeket a szavakat, és azt, amit ebben a dalban egykor elmondott, eldalolt nekem (is)!

"And I am not afraid to try it on my own
I don't care if I'm right or wrong
I'll live my life the way I feel
No matter what I'm gonna keep it real you know
Time for me to do it"


"És  nem félek megpróbálni önmagam megvalósítani
Nem érdekel, ha igazam van, vagy sem
 Úgy élem az életem, ahogy én érzem
 Nem számít, megteszem, tudhatod
 Itt az én időm, hogy megtegyem."  


Ha tehetitek, tegyetek ti is hasonlóképpen!

11 megjegyzés:

online-lehetőségek írta...

Kedves Karesz! Nagyon szép ez a szám, igazad van:)) Sajnos sok esetben nem tudja az ember megvalósítani önmagát, bármennyire is szeretné.
A mai körülmények között inkább megalkuvónak kell lennie , ami nem egyszerű , de muszáj.

MJ írta...

Imádom Whitney-t. Kár érte!

autumn írta...

Az önmegvalósítás mindaddig nagyszerű dolog, amíg valakin nem gázolunk át miatta. Sok sikert hozzá. Whitney-nek vajon sikerült?

Nyárády Károly írta...

Anikó, kedves,én ezúttal nem értek egyet ezzel, de lehet, csak a fogalmakat nem értjük egyformán. A megalkuvás szerintem az, mikor akarsz valamit, de megelégszel azzal, és annyival amennyit adnak!
Én a kompromisszumos megoldások híve vagyok, amit magyarul nem egészen pontosan, kiegyezésnek lehetne nevezni. Itt már te döntöd el, hogy mennyit adsz, ha én hajlandó vagyok azzal megelégedni. Vagyis mindketten eldöntjük, hogy meddig vagyunk hajlandóak elmenni az alkudozásban és az engedményekben! Ha ez nem megy, akkor nincs megegyezés, de megalkuvás semmiképpen nem lesz! Más kérdés lenne a kényszer, amikor nem döntesz, hanem elfogadsz valamit, mert nem tehetsz mást! Ez utolsó esetet kivéve, mindig lehet dönteni, és ezt soha nem szabad másokra, mások kegyeire bízni! Akkor inkább ne legyen, mint hogy legyen valami, ami végső soron semmit sem ér!
MJ, tényleg kár érte, és egy fényes karrier után így elcseszni, kész tragédia!
Kedves, Autumn, az önmegvalósítás szerintem sem azt jelenti, hogy mások fejére taposunk! Aki autót vezet, nem azért teszi, mert időnként elgázolni szándékszik valakit! Ennek ellenére, történnek sajnálatos balesetek is! Hogy kinek a hibájából történik meg? Az csak jogi és elvi kérdések sokaságát veti fel, de a sérüléseket, károkat már nem tudja helyrehozni!
A "sok sikert hozzá" kifejezést képtelen vagyok ilyenformán értelmezni, gondolom csak egy sajnálatos félreértésről, félreértelmezésről, és nem egyébről van szó!
Whitney-nek sikerült elsőre, de később egy rossz házasság miatt mindent elrontott. Rossz irányba fordulva kereste a megoldásokat, melyekről később kiderült, hogy azok nem megoldások. Sajnos!

autumn írta...

Az önmegvalósításra értettem. A károkat viszont véleményem szerint igyekezni kell helyrehozni. Én legalábbis erre törekszem.

Nagy Farkas Dudás Erika írta...

Nagyon jó és elgondolkodtató téma vetődött föl. Karesz a megjegyzésedben is szépen körüljártad. Magam tapasztalata: saját "önmegvalósításom" könnyebben megy, amikor a közösség felé nagyjából már teljesítettem (ötvenen túl, fölnőtt gyerekekkel. Az idő már az enyém és használhatom olyasmire, amiről kicsi gyerekek mellett álmodni sem mertem. Nem véletlenül kezdtem 38 éves koromban írni, pl.

Ami írta...

Whitney-nek fantasztikus hangja van, még most is libabőrös vagyok ha hallom a számait.

Viszont, a fordítással kapcsolatban lenne egy észrevételem. :)
"And I am not afraid to try it on my own"
szerintem inkább ezt jelenti:
"Nem félek egyedül megpróbálni élni/ nem félek egyedül maradni" /

Azt gondolom, csak átvitt értelemben van benne az önmegvalósítás. A dal számomra inkább egy kapcsolat utáni szellemi felébredésről szól, fájdalomról, bizonyítási vágyról, hogy egyedül is menni fog. És talán ennek a második lépcsőfoka az önmegvalósítás.

Erika véleményével nagyon egyetértek. Sokszor az önmegvalósítás a körülményektől függ. Ha nem olyanok a körülmények, akkor csak "átgázolással" lehetséges véghezvinni.
De a legfontosabb kérdés, hogy az élet mely területén van az a vágy, amit meg szeretnénk valósítani.
Szóval, megint egy klassz kis téma! :)

Köszönöm a szép dalt Karesz! :)
Szép hétvégét!

Elliot írta...

Hát igen. Nagyon sajnálom, hogy azt az utat választotta, amit. Kár érte, a hangjáért, én is imádtam. Sosem lesz olyan, mint régen.

online-lehetőségek írta...

Azt hiszem Karesz most nem értettük meg egymást. Én sem vagyok egy megalkuvó tipus, de pl . a munkahelyemen kénytelen vagyok . Ott nem tudom igazán megvalósitani önmagam , mert akkor már kint is találom magam.
Erre gondoltam, hogy vannak körülmények ahol nem tehetsz mást.
Én is szeretem a kompromisszumos megoldásokat, hisz az életem folyamán sok ilyen tapasztalatban volt részem:))

Nagy Farkas Dudás Erika írta...

Karesz, három lányom kirepült a fészekből, a negyedik éppen a szerelem édes poklában kínlódik. Megszenvedtünk minden leválást, de merem állítani, a férjem nehezebben törődött bele, mint én. Az a gondolat is segít elviselni a dolgokat, ha tudja az ember, hogy ami tőle tellett, megtette...

{Malú}_MTONNY írta...

Experimentar é a palavra, sabores, cores, formas e vida!
tudo nos é permitido desde que não faça mal a seu semelhante...amei seu blog e seus textos, já lhe seguindo um bj dessa brasileira aqui.